Türkiye’nin birinci unicorn (değeri 1 milyar doları aşan) firmalarından biri olan Insider, son yatırım tipinde sağladığı fonu, inorganik büyümede kullanmaya hazırlanıyor. Girişimcilik ekosisteminin en kıymetli oyuncularından Endeavor’ın desteklediği şirket, bu ayın başında General Atlantic liderliğindeki Seri E çeşidini tamamladığını, Avrupa’daki pazarlama teknoloji şirketleri tarafından bugüne kadar gerçekleştirilmiş en büyük yatırıma ulaştığını ve 500 milyon dolara imza attığını duyurmuştu. Insider Kurucu Ortağı ve CEO’su Hande Çilingir, Endeavor Türkiye Yönetim Kurulu Lideri Emre Kurttepeli ile Endeavor Türkiye Genel Sekreteri Aslı Konsey Türkmen, bu gelişmeyi pahalandırmak için gazetecilerle bir ortaya geldi.
Toplantıda konuşan Hande Çilingir, aldıkları 500 milyon dolarlık yatırımdan melek yatırımcılara hisselerini verdiklerini, Insider’a kalan meblağla ise yurtdışında şirket almayı planladıklarını anlattı. Çilingir, alacakları şirket için daha fazla paraya muhtaçlıkları olursa yatırımcılarının yeniden kendilerini destekleyeceklerinin altını çizdi. Bunun için Avrupa ve ABD’yi araştırdıklarını bildiren Çilingir, kriterlerini şöyle sıraladı:
“Ürün gamımıza eklemeyle artı bedel yaratacak, satış potansiyeli ve müşteri portföyüyle bizi hızlandıracak, grubu çok kuvvetli şirketleri araştırıyoruz. Geliri 1 milyon dolar ile 100 milyon dolar ortasında değişen bir şirketi alabiliriz.”
Halka açılacak
Insider’ı ABD’de halka açmayı planladıklarını söyleyen Çilingir, halka arzda 5 milyar dolar ve üzeri değerlemeyi hedeflediklerini belirterek, “Ancak asıl amacımız marka kıymetini artırmak” dedi. Çilingir, tarihi netleştirmemekle birlikte 2026 üzere düşündüklerini kelamlarına ekledi.
‘En çok karım bayan girişimcilerden’
Türkiye’den dünyaya açılan firma sayısı çok az olduğunu vurgulayan Endeavor Türkiye Yönetim Kurulu Lideri Emre Kurttepeli, Hande Çilingir ve ortaklarının bu bahiste rol model olduklarını söyledi. Insider’ın aldığı son yatırıma da değinen Kurttepeli, “Bir yatırımcı olarak en çok kar sağladığım iki yatırımdan biri Insider, başkası Trendyol. İkisinin de teşebbüsçüsü bayan. Ne varsa bayanlarda var. Türkiye’de bayan teşebbüsçü oranı çok düşük olmasına karşın, muvaffakiyetleri çok yüksek” dedi.
Duygusal teknoloji şirketi
Insider’ın, çatısı altındaki 350’den fazla mühendisle yapay zeka temelli teknolojiler geliştirdiğini anlatan Hande Çilingir şunları söyledi: “Dataları işleyerek kullanıcıların gelecekteki tercihleri konusunda manalı varsayımlar yapıyoruz. Kullanıcıyla duygusal bir bağ kuran teknoloji şirketiyiz. Müşteri tecrübelerine öncülük edecek yapay zeka eser haritamızı hayata geçirmeyi hedefliyoruz.”
Beş kıtada ve 28 ülkede hizmet veren Insider, Nike, Samsung, L’Oreal, Unilever, Allianz, Walt Disney, ING Group, Toyota, Singapore Airlines ve GAP üzere perakende, otomotiv, seyahat ve telekomünikasyon bölümlerindeki 1.500’den fazla marka için şahsileştirilmiş çoklu kanal tecrübesi ve müşteri etkileşimi sağlıyor.