MEB’den ‘2024-2025 genelgesi’

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin imzasıyla yayımlanan “2024-2025 eğitim ve öğretim yılına ait iş ve işlemler” bahisli genelgeye nazaran, 2024-2025 eğitim öğretim yılı 9 Eylül 2024 Pazartesi günü başlayacak.

Öğretmenlerin mazeret ve isteğe bağlı yer değişikliği süreçleri bu ay içerisinde gerçekleştirilecek. Böylelikle eğitim öğretim yılının başlangıcıyla yönetimci ve öğretmenlerin yer değişikliği süreci tamamlanacak. Ayrıyeten karar alma düzeneklerin odağına yerleştirilen kurul/zümre toplantılarının yapılması için gerekli tüm hazırlıklar evvelden planlanarak süreç titizlikle yürütülecek.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları 2024-2025 eğitim öğretim yılında, okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf seviyelerinde uygulanacak. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretim programları, eğitici eğitimleri, öğretmen eğitimleri, ders kitapları, öğretim gereçleri, ölçme, izleme ve kıymetlendirme süreçleri üzere bahisleri içeren ek genelge ayrıyeten yayımlanacak. Modelle ilgili iş ve süreçler ilgili genelge kapsamında yürütülecek.

Türkiye’nin kalkınması ve refahına katkı sunması hedefiyle hazırlanan, 10 Ağustos’ta Cumhurbaşkanlığı Genelgesi’yle yürürlüğü giren Mesleksel ve Teknik Eğitim Siyaset Belgesi’yle ilgili valiliklerce gerekli önlemler alınacak.

 

ÖĞRENCİ KAYDINDA KAYIT PARASI FİYATI ALINMAYACAK
Genelgeye nazaran, bu yıl mesleksel ve teknik Anadolu liseleri bünyesinde birinci sefer açılacak ortaokullar, okulun fiziki kuralları ile bölgenin ortaokul muhtaçlığı doğrultusunda planlanacak. Eğitim ortamlarının ve fiziki şartların belirlenmesinde pedagojik unsurlar gözetilerek ilgili Genel Müdürlüğün uyumuyla çalışmalar yürütülecek.

Öğrenci kayıtları esnasında kayıt parası yahut öteki isim altında zarurî fiyat alınmayacak. Bu stil uygulamalara dair şikayetlerin valilikler tarafından acilen kıymetlendirilmesi ve gerekli süreçlerin yapılması sağlanacak.

İl Ulusal Eğitim Müdürlüklerince öğretmenlerin vazife yaptığı ilçelerde, alanında öğretmen ihtiyacı varken başka bir ilçede yer alan eğitim kurumlarına zarurî bir mazereti olmaksızın katiyen görevlendirme yapılmayacak. Kontratlı öğretmenlere öğretmenlik görevi veya eğitim kurumu yöneticiliği dışında misyon verilmeyecek. Ayrıyeten ilçede norm takım fazlası öğretmen bulunan alanlarda ders fiyatı karşılığında öğretmen görevlendirilmemesi hususunda gerekli itina gösterilecek.

İlkokul 1. sınıflara ve ortaokul 5. sınıflara kaydı yapılan yahut bu sınıflara nakil olan öğrencilerden ilkokul bünyesinde bulunanların şube ve sınıf öğretmenlerinin, ortaokul kademesinde olanların ise şubelerinin e-Okul üzerinden elektronik ortamda belirlenmesi sonrasında yürütülecek iş ve süreçler merkezi olarak gerçekleştirilecek.

 

SINIF ANNESİ UYGULAMALARINA MÜSAADE VERİLMEYECEK
Genelgeye nazaran, Bakanlıkça fiyatsız dağıtımı yapılan kaynaklar dışındaki malzemelerin okullarda reklam ve tanıtımının yapılmaması, öğrencilere aldırılmaması ve velilere maddi külfet oluşturacak uygulamalardan kaçınılması konusunda valiliklerce gerekli önlemler alınacak.

Seçmeli derslerin öğrencilerin ilgi, yetenek ve isteklerine nazaran tercih edilmesi ve e-Okul sistemine işlenmesi için gerekli tedbirler alınacak.

Bakanlığın yeni periyotta uygulamaya koyacağı faaliyetler ile okulda yürütülen çalışmalar hakkında dijital veli bültenleriyle daima ve sistemli olarak veliler bilgilendirilecek.

Eğitim öğretim kurumlarında sınıf annesi ve gibisi isimler altında uygulamalara müsaade verilmeyecek.

 

 

 

SÜREÇ ODAKLI ÖLÇME VE KIYMETLENDİRME UYGULAMALARI BENİMSENECEK
Genelgeye nazaran, ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin okuma ve yazmayı öğrenmelerine ait düzenlenmek istenen etkinlikler okuldaki tüm 1. sınıf öğrencileri için ortak olarak mayıs ayının ikinci haftasından sonra planlanacak.

İlkokullarda imtihan saati uygulaması kaldırıldı. Öğrencilere çoktan seçmeli soruların yer aldığı kısa periyodik, hazır bulunuşluk, tarama üzere isimler altında hiçbir imtihan uygulanmayacak. Sonuç odaklı ölçme ve kıymetlendirme yaklaşımı yerine, süreç odaklı ölçme ve kıymetlendirme uygulamaları benimsenerek öğrencilerin toplumsal ve akademik gelişimleri daima takip edilecek ve dersin içeriğine uygun kıymetlendirme araçları kullanılacak.

Öğrencilerin süreç boyunca takip edilebilmesi gayesiyle eksik yahut yanlış öğrenmeleri konusunda geri bildirim verilecek ve öğrenme/öğretme süreçleri bu doğrultuda yönetilecek.

 

SINIFLARDA CEP TELEFONU BULUNDURULMAMA UYGULAMASINA DEVAM EDİLECEK
Öğrencilerin dijital imkanlardan gerçek bir halde yararlanmasına yönelik rehberlik çalışmalarına tartı verilecek.

Önceki yıl başlatılan öğrencilerin sınıf içinde cep telefonu bulundurmamalarına yönelik uygulamaya devam edilecek. Okul içinde dersleri aksatacak halde cep telefonu kullanılmamasına yönelik önlemler alınacak. Ödev ya da gibisi bilgilendirmelerde toplumsal medya uygulamalarının kullanımından kaçınılacak ve bu konuda öğrencilere ve velilere gerekli bilgilendirmeler yapılacak.

Resmi/özel eğitim kurumları tarafından planlanacak mezuniyet günü etkinliklerinde velilere ve okullara külfet olacak etkinlikler yapılmayacak. Etkinlikler için evvelden müsaade alınarak okulların, il/ilçe müdürlüklerinin uygun yer ve/veya alanları kullanılacak, okul/kurum dışındaki yerlerde mezuniyet aktiflikleri gerçekleştirilmeyecek.

 

ÖĞRENCİLERİN YATKIN OLDUKLARI MARİFETLERİ ORTAYA ÇIKARMASI SAĞLANACAK
Bu yıl birinci kez uygulamaya konulan Zanaat Atölyeleri, uygulama kılavuzu doğrultusunda yürütülecek, okulların açılmasıyla birlikte programın ortaokullarda tanıtılmasına ve ders dışı saatlerde istekli öğrencilerin atölyedeki faaliyetlere yönlendirilmesine ihtimam gösterilecek.

Okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda her sınıf seviyesine nazaran öğrencilerin ince kas gelişimini desteklemek, motor hünerlerini geliştirmek, kendilerini tabir edebilecekleri ortamları oluşturmak, özgüvenlerini artırmak, erken yaşta yatkın oldukları marifetlerin ortaya çıkmasını sağlamak emeliyle yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine ehemmiyet verilecek.

Genelgeye nazaran, halk eğitimi merkezlerinin faaliyetlerinin öngörülebilir ve planlı olarak yürütülmesi, kurslarda aktif bir kontrol sisteminin işletilebilmesi hedefiyle halk eğitimi merkezlerince açılacak kurslarda il/ilçe nüfusu, demografik yapı, coğrafik özellikler, işgücü piyasasının gereksinimleri ve halk eğitimi merkezlerinin kurumsal kapasitesi dikkate alınarak planlanacak.

 

AFET BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK NAKİL UYGULAMASINA DEVAM EDİLECEK
Afet bölgesindeki vilayetlerde ortaöğretim seviyesinde eğitim gören öğrencilerin eğitime erişimlerinin üst düzeyde sağlanabilmesi için ülke genelindeki okullara il/ilçe nakil kurullarınca yerleştirilmeleri uygulamasına bu yıl Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş, Malatya, Osmaniye vilayetleri ile Gaziantep ilinin İslahiye ve Nurdağı ilçelerinde devam edilecek.

Eğitim altyapısının sarsıntı öncesinden daha âlâ bir duruma getirmek için yürütülen bakım-onarım, güçlendirme ve yeni imal işleri planlı bir halde devam etmesinin yanı sıra bu yatırımların gecikmelere yol açmadan belirlenen mühlet içerisinde hizmete alınabilmesi için gerekli bütün tedbirler alınacak.

Cumhurbaşkanlığı Mevsimlik Tarım Emekçileri Genelgesi kapsamında mevsimlik tarım çalışanı, göçer ve yarı göçer ailelerin çocuklarının eğitime erişimlerine ait Bakanlığın ilgili genelgesinde belirtilen konulara riayet edilecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir